ПОЛІТИКА

«Опора» розповіла, хто з політиків найбільше витратив у лютому на рекламу у Facebook

У лютому 2021 року на трансляцію рекламних повідомлень політичного змісту у Facebook було витрачено від $168 780 до $265 980. Про це повідомила громадянська мережа «Опора».

Використовували платну рекламу соцмережі 1205 сторінок, вони виставили 9913 публікацій. Більше ніж 6,5% із них було розміщено з порушенням правил соцмережі – без відповідного маркування.

«До найбільших рекламодавців місяця, за даними Facebook Ad Library Report, увійшли сторінки двох українських політиків, двох політичних партій, трьох телеканалів, які потрапили під санкції внаслідок рішення РНБО та указу президента [України Володимира Зеленського] на початку лютого, всеукраїнського ЗМІ та громадської ініціативи», – зазначили в» Опорі «.

На першому місці за витратами у Facebook опинився колишній прем’єр-міністр України Арсеній Яценюк –   $8570, за ним іде екснардеп від партії УКРОП Олександр Шевченко ($8416), партія «Слуга народу» витратила на політрекламу $6170, «За майбутнє» – $5911, Жіночий рух «За майбутнє» – $4141.

Інфографіка: oporaua.org

«Опора» зазначила, що в січні лідерами за витратами на політрекламу в соцмережі також були Яценюк і Шевченко.

За даними громадянської мережі, канали нардепа депутата від «Опозиційної платформи – За життя» Тараса Козака «112 Україна», ZIK і NewsOne у лютому збільшили активність у Facebook.

«На сторінці телеканала «112 Україна» транслювалося 30 оголошень із сумарними інвестиціями $6561. За змістом рекламні дописи – це звинувачення в цензурування каналів, критика центральної влади, зокрема президента Володимира Зеленського, та регулярні заклики стежити за телеканалами в соціальних мережах. Цільова Facebook-аудиторія реклами – жінки віком 45+», – зазначили в» Опорі «.

Інфографіка: oporaua.org

Зеленський 2 лютого ввів у дію рішення Ради національної безпеки і оборони про застосування санкцій проти бізнесмена й нардепа Козака та належних йому телеканалів.

Санкції передбачають позбавлення ліцензії «112 Україна», ZIK і NewsOne, їм наказано припинити мовлення, усю легальну діяльність медіакомпаній припиняють строком на п’ять років. Провайдери відразу ж почали блокувати телеканали, а ті зробили спільну заяву про «політичну розправу» і пообіцяли боротися «за своє право мовити для українців».

Радник глави Офісу президента Михайло Подоляк зазначав, що йдеться про канали з так званого пулу голови політради ОПЗЖ, кума президента РФ Віктора Медведчука. Їх «досить активно й часто відкрито використовують як інструменти чужої іноземної пропаганди в Україні», підкреслив Подоляк.

Блокування «112 Україна», ZIK і NewsOne не має нічого спільного з наступом на свободу слова, підкреслила прессекретарка Зеленського Юлія Мендель. За її даними, є підтвердження того, що ці канали фінансують із Росії.

Источник

Похожие статьи

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Кнопка «Наверх»